НКРЕКП

НКРЕКП пропонує змінити розмір допустимих небалансів для постачальників

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) на засіданні 29 липня 2020р схвалила проект постанови щодо внесення змін до Кодексу газотранспортної системи та Кодексу газорозподільних систем. Відповідний проект було опубліковано на офіційному веб-сайті НКРЕКП.

Проектом передбачається внесення змін до Кодексу ГТС у частині зменшення розміру допустимого відхилення (для замовників послуг транспортування з 10% до 3%, а для замовників послуг транспортування, що є операторами ГРС з 15% до 7,5%) та збільшення величини коригування з 10% до 20% – відхилення маржинальних цін від базової ціни газу.

Крім цього, проектом постанови передбачено удосконалення положень Кодексу ГТС у частині порядку визначення достатнього розміру фінансового забезпечення та його надання замовниками послуг транспортування на користь Оператора ГТС, а також використання Оператором ГТС послуги балансування.

За обґрунтуванням НКРЕКП необхідність змін до Кодексу ГТС виникла після інформації ТОВ «Оператор ГТС України» (ОГТСУ) про те, що сьогодні замовники послуг транспортування навмисно вчиняють дії, що спричиняють позитивні та негативні небаланси в залежності від кон’юнктури ринку природного газу та плати за небаланс.

В рамках 10 % допустимого відхилення, визначеного Кодексом ГТС (15% для операторів ГРМ), замовники послуг транспортування заохочені до навмисного створення обсягів добового небалансу з метою подальшого їх врегулювання ОГТСУ за середньозваженою ціною закупівлі природного газу, яка є наближеною до ринкової та не враховує величину коригування.

«При цьому, оскільки замовники послуг транспортування зобов’язані здійснювати оплату вартості негативних небалансів до 20 числа наступного місяця, то у разі створення негативних небалансів протягом газової доби такі замовники послуг транспортування фактично отримують обсяг природного газу із ГТС не оплачуючи вартість таких негативних небалансів одразу, а отже величина коригування на рівні 10% визначена на недостатньому рівні для того, щоб замовники послуг транспортування самостійно збалансували свої портфоліо балансування протягом газової доби», – йдеться у повідомленні НКРЕКП.

Наразі проект відповідної постанови оприлюднено на сайті Регулятора з метою отримання зауважень та пропозицій від усіх зацікавлених учасників ринку.

⚡️ Читайте нас у Twitter, Facebook та Telegram