НКРЕКП

НКРЕКП постановила застереження до Меморандуму між урядом та інвесторами ВДЕ

Регулятор вважає деякі пункти, узгоджені в Меморандумі між урядом та інвесторами ВДЕ, такими, що порушують основні принципи правового порядку в частині визнання всіх суб’єктів господарювання рівними перед законом.

Про це йдеться в постанові Регулятора.

Зокрема, в НКРЕКП вважають необгрунтованим підхід, при якому реструктуризація тарифів, передбачена в Меморандумі, не поширюється на “зелений” тариф, встановлений для вітроелектростанцій, введених в експлуатацію до 30 червня 2015 року.

“Реструктуризація “зелених” тарифів передбачена у Меморандумі не поширюється на “зелений” тариф встановлений для вітроелектростанцій, введених в експлуатацію по 30.06.2015. ВЕС введені в експлуатацію по 30.06.2015 мають довший термін експлуатації та відповідно більше можливостей для повернення залучених інвестицій. Таким чином, така реструктуризація “зеленого” тарифу має дискримінаційний підхід, є необґрунтованою та порушує основні принципи правового порядку в частині визнання усіх суб’єктів господарювання рівними перед законом”, – написав Регулятор.

Крім того, виходячи з прогнозної середньої ціни продажу електричної енергії на ринку “на добу наперед”, прогнозного середньозваженого “зеленого” тарифу на електричну енергію, прогнозованого обсягу виробництва електричної енергії з альтернативних джерел на 2020 рік, а також прогнозованої суми для погашення у 2020 році частини наявної заборгованості “Гарантованого покупця” перед виробниками ВДЕ, Регулятор провів перерахунок тарифу НЕК “Укренерго” на послуги з передачі електричної енергії з 1 серпня 2020 року.

У НКРЕКП вважають, що таке підвищення тарифу може негативно відбитися на конкурентоспроможності української промисловості.

“Тариф на послуги з передачі електричної енергії з 01.08.2020 становитиме щонайменше 523 грн/МВт-год, що більше на 368 грн/МВт-год (або більше ніж в 3 рази) від рівня, встановленого постановою НКРЕКП від 10.12.2019 No2668, що може негативно відбитися на конкурентоспроможності української промисловості”, – пише пресслужба.

Однак, зазначила пресслужба, НКРЕКП, в межах компетенції, виконає вимоги Законів України “Про альтернативні джерела енергії”, “Про ринок електричної енергії”та інших законів, які будуть спрямовані на запровадження механізму реструктуризації “зелених” тарифів.

Раніше, Регулятор представив своє бачення виходу із проблемної ситуації розвитку ВДЕ, яка склалася на ринку електричної енергії.

За першим, жорстким сценарієм передбачається дев’ять кроків, спрямованих, щоб розв’язати проблему неконтрольованого зростання відновлюваної енергетики.  Серед них, зокрема, заборона будівництва нових “зелених” електростанцій поки не будуть побудовані в Україні додаткові маневрені потужності. Також регулятором пропонується знизити для всіх об’єктів ВДЕ “зелений” тариф до 8-9 євроцентів, ввести 100% відповідальність за небаланси і обмежувати без компенсацій 20% їх виробництва. За іншим варіантом передбачається сім кроків. Серед них, пропонується також заборонити будівництво нових “зелених” електростанцій, знизити “зелений” тариф для на СЕС на 30%, а для ВЕС  на 15%, ввести відповідальність за небаланси й 20% обмеження виробництва без оплати.