“Люди Коломойського” контролюють закупівлі електроенергії в Укрзалізниці
Черговий тендер на постачання електричної енергії для потреб Укрзалізниці закінчився без переможця. Причиною скасування закупівлі стало допущення до оцінки пропозиції менше 2 учасників.
Загалом свої пропозиції подали 2 компанії – ДП “Новатор”, який входить до складу Державного концерну “Укроборонпром” та ТОВ “Енерго Збут Транс”, засновником якого є сама Укрзалізниця, пише видання «Zалізниця без корупції».
Державне підприємство “Новатор” дискваліфікували через ненадання банківської гарантії в розмірі 108 млн. грн.
Це вже четверта процедура за останній рік на постачання електроенергії для УЗ, яка не відбулася.
Єдиною причиною, чому тендери не відбувається є вимога замовника, про те, що для участі в аукціоні необхідно надати банківську гарантію в розмірі 2,5% від очікуваної вартості закупівлі. В останньому тендері це складало 108,3 млн. грн.
Попри вимоги учасників, щодо скасування тендерного забезпечення УЗ не прибрала цей пункт. Платити за банківську гарантію на понад 100 мільйонів серед всіх компаній на ринку виявилася готовою лише ТОВка, зареєстрована самою Укрзалізницею.
Єдиним власником ТОВ “Енерго Збут Транс” є АТ “Українська залізниця”. Фірма була створена в 2018 році. При чому це достатньо унікальний випадок коли державна компанія реєструє ТОВ.
З 20.06.2019 року директором ТОВ “Енерго Збут Транс” стає Валерій Миколайович Ноздрін.
В 2018 році на нього записали ТОВ “Прикарпатенерготрейд”, яке до цього належало Ігорю Суркісу та бізнес-партнеру Коломойського – Геннадію Боголюбову. Раніше він також очолював Магістральні газопроводи України.
Після призначення на фірму Укрзалізниці “Прикарпатенерготрейд” переписали з Ноздріна на Тараса Гнатюка.
Таким чином нинішній директор фірми Укрзалізниці напряму пов’язаний з бізнесом групи “Приват” та братами Суркісами.
Де, в кого та за яку ціну ТОВ “Енерго Збут Транс” купує електроенергію невідомо, адже ТОВка, яка належить державній Укрзалізниці не звітує про свої контракти.
Мабуть саме для цього її і створювали.
Більше того, не звітує про свої платежі за електроенергію і сама Укразілзниця, хоч зобов’язана публікувати звіти про укладені договори.
На чисельні запити ZБК про вартість електроенергії для Укрзалізниці державна компанія не відповіла жодного разу.
Річний обсяг закупівлі електроенергії для Укрзалізниці складає близько 10 млрд. грн. на рік. І всі ці кошти фактично перебувають в тіні та розподіляються людиною з оточення Коломойського.
Так як тендери Укрзалізниці не відбуваються через вимогу надання астрономічної банківської гарантії, тіньові схеми продовжують працювати. При цьому УЗ мала змогу вже після другого невдалого тендеру провести переговорну процедуру. Але не робить цього.
Очевидно Укрзалізниця не зацікавлена в конкурентній закупівлі електроенергії.
Очікувана ціна електроенергії в останньому тендері УЗ становила 2,066 грн. за кВт*год. На енергетичній біржі електроенергія торгується в районі 1,1 грн. за кВт*год. Тобто майже вдвічі дешевше.
Таким чином Укрзалізниця може купувати найдорожчу електроенергію в Україні.
Увага: контент сторінки містить посилання на статті, які генерується автоматично за допомогою ключових слів.