Мінрегіон хоче змінити порядок перерахунку неякісних комунальних послуг
Міністерство розвитку громад та територій розпочинає громадське обговорення проєкту постанови Кабінету міністрів “Про затвердження Порядку здійснення перерахунку вартості комунальних послуг за період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості”, який визначає механізм перерахунку за неякісні комунальні послуги.
Проект оприлюднений на сайті Мінрегіона.
Метою прийняття проекту акта є визначення механізму та умов здійснення перерахунку вартості послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами за період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості.
У проєкті постанови запропонований механізм та умови здійснення перерахунку вартості послуг з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення тощо.
Також передбачені кількісні та якісні характеристики надання комунальних послуг (що враховуються при здійсненні виконавцем комунальних послуг перерахунку вартості таких послуг у разі їх ненадання, надання не у повному обсязі або невідповідної якості).
Крім того, у проєкті визначені особливості здійснення перерахунку вартості комунальних послуг залежно від виду договору, укладеного між виконавцем та споживачем, та умов нарахування плати за ці комунальні послуги.
Відсьогодні протягом 15 календарних днів триватимуть електронні консультації з громадськістю щодо указаного проєкту постанови Кабінету Міністрів.
Нагадаємо, на сьогодні питання перерахунку неякісних або ненаданих комунальних послуг регулюються наступними нормативно-правовими актами:
- Цивільний кодекс України
- Житловий кодекс Української РСР
- Цивільний процесуальний кодекс
- Закон України «Про житлово-комунальні послуги»
- Закон України«Про захист прав споживачів»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2013 р. № 970 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі перерви в їх наданні, ненадання або надання не в повному обсязі»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145 «Про затвердження Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг»
Для того, щоб засвідчити факт ненадання або надання неякісних послуг, потрібно скласти у письмовій формі відповідний акт. Без таких актів у кожному конкретному випадку усі претензії до виконавця послуг є абсолютно безпідставні. Акт-претензія — це документ встановленої форми, що складається споживачем при перерві в наданні житлово-комунальних послуг, їх ненаданні або наданні не в повному обсязі, та який є підставою для здійснення перерахунку суми оплати за них.